Terug in Perth - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Bas Verlijsdonk - WaarBenJij.nu Terug in Perth - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Bas Verlijsdonk - WaarBenJij.nu

Terug in Perth

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

19 November 2008 | Australië, Fremantle

Dag lieve mensen allemaal,

Weet even niet zo gauw waar ik moet beginnen maar na 101 dagen op een cattle station te hebben gewerkt met een kleine 40-45 graaien hou ik het daar voor gezien. Hele leuke ervaring uiteraard maar niet iets waar ik mezelf de rest van mijn leven zie.

Nu zal iedereen denken, maar die bas zit hij daar helemaal in niemandsland kan geen geld op maken, hij zal onderhand wel miljardair zijn. Maar helaas, deze beste jongen heeft met zijn laatste centen een vliegticket naar Perth geboekt, daar zat namelijk Mike, een maat van meen als ge da nog ni wist. Samen zitten we nu in een super hostel, betalen 157 dollar per week en jawel bas was hier gekomen met....... 370 dollar, dit wil even zeggen dat er een behoorlijke gelddruk achter staat om werk te zoeken, maar met deze recesie....

Vandaag is het 19 november, dit wil zeggen dat ik hier inmiddels alweer 3 nachtjes ben, en echt nog maar 64 dollar heb, nou ben ik geen man van zorgen maar kan toch ook niet ontkennen dat dit wel een beetje heeeeel krap aan begint te worden, ik zou zelfs al zou ik willen niet eens naar huis KUNNEN komen.
Nu is dit weer typisch het geluk voor bastiaan dat hij voor de een miljoenste keer naar bedrijven is geweest, uitzenbureau's en naar de recepsie (daar proberen ze ook mensen aan werk te helpen) nu komt er net unne mens die daar un briefke op da bilbord hangt, ik denk das de minne, en jawel juist als hij ECHT bijna geen knoop meer heeft wordt ie weer gered voor un paar daagkes werk, paar hondert dollar ofzo. Pjieuw.......

Zoals ik al had gezegt zitten mike en ik nu in een hostel in Fremantle, zo'n 30 minuutjes me dn trein naar ut centrum van Perth. Echt een vet hostel alles mag en kan hier, dr is: un skone keuke, gratis tafeltennis, pooltafel, muziek in de vorm van un jubox, PS3, groot plasma skerm met een miljoen video'd en gratis internet. Nu zeg ik jou vet of niet.
Daarbij komt nog dat je bier mag kopen in de bottleshop's en hier mi z'n alle in die kiet kan liggen zuipen.
Maaaaaaaaaar, en nu voor de wat minder serieuze, dr wordt geblowed als unne dolle ongelofelijk. Toch skon als ge nederlander bent.

Het mooiste is dat ik totaal geen geld heb maar toch steeds voor me kare krijg om te zuipen, jaja leuk dat backpackers wereltje.

Al met al vermaak ik me dus prima nog steeds, maar zal ik niet kunnen ontkennen dat het na dit jaar wel skon is geweest, en weer lekker naar dat geweldige clubke ken kieken die ut gvd heul erug slecht doen, jonge jonge.

Nou zijn jullie weer op de hoogte, en voor de mensen die zich wel zurge over meen make, nergus vur nodig dien bas die red z'n eige wel. Ook zonder geld.

Veel plezier daar in dat landje en blijf je vooral druk maken over die financiele rommel daar, dan doe ik dat hier ook (op kleine skaal maar zeker zo erg)

Groeten van Bas

En nog een spreuk van Henk Huppelschoten:

Als het in Augustes regent als een gieter, wat kan het mij schelen, een sodemieter.


  • 19 November 2008 - 07:51

    Jeroen:

    101 dagen werken en nog geen geld, hoe kriede ut voor elkaar!

    Jammer da dn Sint nie in Peurs komt, haatie mooi mi wa sjookooladegeld kenne strooien, hadde ook nog wa te vrète gehad.

  • 19 November 2008 - 09:55

    Flo:

    Heu menneke,
    Benk hier nou nog oant wachtu..:P

  • 19 November 2008 - 14:42

    Agnes:

    ach bas gaan we toch bij sna met de pet rond .dan zal er heus wel een pilske inzitten, haha fijn dat je het naar je zin hebt en dat je toch ook nog terug komt.nou veel plezier nog met z,n alle doeidoei

  • 21 November 2008 - 23:52

    Noor:

    Wa bende toch een arm menneke he..tut tut, ik zou nog bijna medelijden gaan krijgen en je wat geld toesturen, helaas is mijn financiële situatie ook niet je van het dus moet ik je bij deze teleurstellen..Maargoed ik lees dat je je toch nog wel weet te redden dus das mooi! Zolang ze maar pilskes in jou blijven gieten gaat het vast helemaal goed komen!
    Dikke kus Noor

  • 23 November 2008 - 07:07

    Bram:

    hey arme sloeber!
    Ga gewoon op straat liggen met een halve liter, gooien ze mischien nog een duit in je pet!
    Dat heet 2 vliegen in 1 klap.

    Geniet ervan ondanks de financiele malaise!

  • 24 December 2008 - 12:23

    Myklos:

    hee baske kom mar snel trug ik zit al een jaar lang jouw plek op de tribune vrij te houden maar het begint nou toch echt ongeloofwaardig te worden da ge een griepke het...

  • 24 December 2008 - 16:32

    Henny:

    Ha die Bas,
    Via via hoor ik wel iets van je, volgens mij gaat het wel goed met je, je hebt onderdak, hebt werk,dus ook geld, erg belangriijk toch en vertoeft in het mooie Perth met volgens mij zomerse temperaturen.
    Ik wil je op deze manier een Fijne Kerst toewensen en voor volgende week alvast een grandioos Nieuwjaar, we zijn allemaal benieuwd wat het eenieder weer zal brengen! groetjes van Henny en Kees.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Hoi ik ben Bas en heb zin in een lang reisje, wil je weten wat ik allemaal meemaak, kijk dan af en toe op deze site. Groetjes dronken ik.

Actief sinds 08 Feb. 2008
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 14187

Voorgaande reizen:

11 Februari 2008 - 12 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: